همشهری آنلاین: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با ابراز گلایه از افزایش کمی دانشگاه‌ها در دولت گذشته، گفت: راه‌اندازی این دانشگاه‌ها که بدون کار کارشناسی و نبودن زیرساخت‌ها صورت گرفت، اشتباهی بزرگ و به اصطلاح آب در دوغ کردن از سوی دولت وقت بود.

به گزارش ایرنا، دكتر محمدرضا عارف در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان و اساتید دانشگاه گلستان در گرگان، خاطرنشان کرد: مسئله رویکرد کمی‌گرایی در 8 سال عمر دولت گذشته، امروز به معضلی برای آموزش عالی بویژه در مراکز دانشگاهی تخصصی و صنعتی تبدیل شده است.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به کیفیت آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی از سوی دولت، اضافه کرد: دولت باید جلو توسعه کمی دانشگاه‌ها را بگیرد و بیشتر به تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآفرین روی آورد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین از اعطای بورسیه‌های تحصیلی به دانشگاه‌ها بویژه دانشگاه‌های بزرگ تهران و صنعتی شریف که از دهه 70 نیاز به بورسیه نداشتند، به عنوان اشتباه دیگر دولت قبل یاد کرد و گفت: مسیر این بورسیه‌ها درست نبود و باید منتظر گزارش نهایی در این خصوص و تصمیم‌گیری برای آن ماند.

عارف در بخش ديگر سخنانش در خصوص آزادی بیان در دانشگاه‌ها نیز افزود: مسئله آزادی بیان که در قانون اساسی نیز به صراحت آمده است، حق همه مردم و دانشگاهیان است.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بیان اینکه در محیط‌های دانشگاهی، دانشجویان باید مراقب باشند که به نام آزادی بیان، اسیر اعمال‌نظر جریان‌های سیاسی و دعواهای آنان در خارج دانشگاه نشوند، خطاب به دانشجویان اضافه کرد: باید مراقب باشید با حرف‌های خود بهانه دست این جریان‌های سیاسی ندهید.

کد خبر 287272

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha